Tisdag

Hejj!

Halvsitter i sängen , har precis skrivit klart lite fakta om glass som ska redovisas på tordag! skrivit om historian och förvaringen & lyssnar även på musik just nu är det jay smith som hörs i lurarna!

Tänkte om jag ska berätta lite om min dag?

Det var kul att träffa alla igen efter lovet! Men har helst bara viljat att sovit på lektionerna idag, har inte alls varit på humör för att jobba är så sjukt trött:(((( och jag känner själv att när jag är såhär trött så är jag inge vidare social och småtjurig..  när jag väl kom hem så la jag mig i sängen och höll seriöst på att somna bara på någon sekund , men mamma kom in och sa något så jag vaknade till.. det är typ min dag! låter ju som en sjuuuuuukt rolig dag eller inte. Nej nu ska jag fortsätta med pluggandet och nu om "mjölk" ni undrar säkert , plugga om mjölk??? hah jag skulle säga detsamma om någon sa till mig att " nej nu ska jag plugga om mjölk " men det är så att jag pluggar ju på hotell-och restaurang programmet och då läser man massa olika ämnen och då är livsmedel en utav ämnerna.

När vi hade storkök idag så fick vi vårat nya schema och säger en sak , FYFAN VAD CHIIIILL!!! älskar det redan (y) sen på tisdag så öppnar vi restaurangen och jag börjar med att servera inte för att det är det jag vill jobba med men det är sjukt roligt faktiskt :) faaaaaaast det är ju som kock jag vill jobba som och jag ska då fan lyckas med att nå mina mål som jag har , vill nämligen bli en berömd kock!!!! Som ni förstått så brinner jag verkligen för matlagningen det är så underbart roligt att hålla på med, älskar det seriöst sjukt mycket!

Tänk att bli som Ramsay Gordon , det skulle inte va helt fel han är så sjukt duktig på sin sak! Jag ser honom som min förebild i köket! Det skulle vara sjukt kul om man hade honom som chef!










bilderna på min idol / förebild får avsluta dagens inlägg :)

pussss



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0